google-site-verification: google1673b2117cb94912.html Post | Read-Cycling書送快樂
top of page

平凡邪惡人獸鬼〡How Democracies Die

Updated: Feb 10, 2021

《時代雜誌》早前封面,是給「2020」一個紅交叉,並稱之為史上最差一年。這是該雜誌第五次在封面打交叉,第一次是在1945年希特勒去世之時。今年殊不容易,還好只剩不到兩天。趁長假,看點書,為來年打點前路。今期「書店快樂」新上架:


.

歷史不一定由勝利者書寫,亦不會只得一個面向。《戰敗者的觀點》作者在二次大戰結束後與已成戰俘的德軍將領面談,從另一角度探看希特勒成魔之路,以及德國為何能極速建軍,又為何最終落敗。漢娜.鄂蘭重要著作《平凡的邪惡》提出的理論,被譽為「改變了世界的思想」。世上可能只有一個希魔,然而平庸的人所作的惡卻絕不比他小。《槍炮、病菌與鋼鐵》則挑戰傳統史觀,探討人類社會不平等的起源與地理成因。

.

近年舊區「仕紳化」成為熱話。《如何謀殺一座城市》作者本業是記者,秉持尋根究柢精神,追蹤仕紳化怎樣蠶食鯨吞紐約一個個街區,政府政策和資本家又如何在幕後操盤。由兩位哈佛學者合著的 How Democracies Die仔細剖析歐洲及拉丁美洲民主體制瓦解因由,其他國家又可怎樣汲取教訓,以及自救。

.

《文士風月錄》搜羅62位日本文豪情事,包括夏目漱石、川端康成、太宰治、谷崎潤一郎、三島由紀夫等,讀完再看他們的作品,應有不一樣的體會,所以今期我們同時挑選了三島由紀夫的《禁色》,有興趣可以一併看。

.

此外還有錢鍾書的《寫在人生邊上/人.獸.鬼》、詩集《裁光作紙書寫力量詩選》及《晚安晚安》,嚟「書店快樂」逛下啦:https://www.read-cycling.org/book-shopping

.

所有書籍均以原價約三成出售,可以信用卡、PayPal或現金付款,結帳後即可預約取書,或選擇順豐快運送抵指定地點。

==================

Harvard professors Steven Levitsky and Daniel Ziblatt find that democracies “die” when politicians weaken democratic safeguards against authoritarian rule. Drawing on a wide range of historical examples in Europe and Latin America, their book How Democracies Die talks about why American democracy is in danger and how it can be saved.


Check out Book Shopping, our online bookstore now : https://www.read-cycling.org/book-shopping?lang=en.

.

Book Shopping are selling quality used books at around 1/3 of their listed price. You can choose to pay by credit card, PayPal or cash. After that, a pickup arrangement can be scheduled. Alternatively, book(s) can be sent to you by SF Express. The shelves will be replenished on a weekly basis.

bottom of page