google-site-verification: google1673b2117cb94912.html 包書〡The Geography of Thought
top of page

包書〡The Geography of Thought

在《看眼難忘――在香港長大》裏有陳冠中寫的〈記丘世文〉,文中提到,與書為伴的丘世文,每天逛書店,每次買了書回家,都會用鋼筆在扉頁上簽名和寫上日期,然後包書。包書,誰仍在包書?請舉手!「書店快樂」新上架(馬上買書:https://www.read-cycling.org/book-shopping)


.

《看眼難忘――在香港長大》是丘世文的香港故事,從其童年偶憶開始,將眼下這個城市的人和事化成個人的歷史片段;到成長時期對性的好奇,對潮流的崇拜,雖愚昧可笑,卻代表了那個年代的青年人獨特的文化生活。

.

中國歷史學家錢穆的《中國歷代政治得失》,以漢、唐、宋、明、清五個朝代為藍本,詳細分析中國歷代政治利弊之得失,以及最後瓦解的原因。

.

歷史學家房龍(Hendrik Willem Van Loon)的《寬容》,闡述人類如何從思想的錮禁中掙脫鎖鍊,無畏無懼,多少烈士先知的熱血,灑在民主的祭壇上,人類才能享有今天的文明和自由。

.

《藝術旦后余麗珍》以「斷頭與精怪美人」及「紮腳英雌」電影系列為研究核心,從中窺探粵劇名伶余麗珍之演藝造脂,以及對香港藝壇的貢獻。

.

愛食物、零浪費,台灣生態綠創辦人余宛如的《明日的餐桌》,帶大家走訪世界食物革命運動的現場,用吃來守護地球,和維繫綠色食物的生態系統。

.

《歐洲飲食文化》作者希旭菲爾德(Gunther Hirschfelder)透過飲食取材和用餐方式,具體解讀人類所處的情境,諸如社會、政治、文化、氣候之狀況。

.

《沈默的遊行》是東野圭吾口中「滿意的一作」,更被譽為「伽利略」系列最出色的作品。從「伽利略」20多年前初登場,讀者看到書中主角湯川學的成長,也見證了東野圭吾的進化。由福山雅治同名電影現正上映,伽利略Fans一定唔可以錯過。

.

雲是大氣科學很重要的指標,能反映各種氣象的徵兆。日本著名雲研究者荒木健太郎透過《愛上雲的技術》一書,帶領大家開始學習了解雲。

.

《當水母佔據海洋》提醒大家,當各式海洋物種瀕臨絕種,但水母在生病的海洋裏卻生機盎然,這正正象徵着生態系統走向崩潰,水母的故事展示了海洋的歷史和未來。

.

The Geography of Thought是作者Richard E. Nisbett嘗試理解東西方思考上的差異,進而繪製出東西方的思維地圖,本書出版後即成為討論東西方人思考方式基礎的指標。

.

嚟「書店快樂」逛下啦:(link in bio) ,直接上「蒲書館」買亦可,逢周四至六1-6pm開放。所有書籍均以原價約三成出售,可以信用卡、PayPal或現金付款,結帳後即可預約取書,或選擇順豐快運送抵指定地點。

____________________

From feng shui to metaphysics, from comparative linguistics to economic history, a gulf separates the children of Aristotle from the descendants of Confucius.

The Geography of Thought documents Richard Nisbett's groundbreaking international research in cultural psychology and shows that people actually think about—and even see—the world differently because of differing ecologies, social structures, philosophies, and educational systems that date back to ancient Greece and China.

.

Richard Nisbett is a professor at the University of Michigan and one of the world's most respected psychologists.

.

Check out Book Shopping, our online bookstore now: https://www.read-cycling.org/book-shopping. You can also visit PPO Library for more titles. We open every Thursday to Saturday from 1 to 6pm.

.

Book Shopping are selling quality used books at around 1/3 of their listed price. You can choose to pay by credit card, PayPal or cash. After that, a pickup arrangement can be scheduled. Alternatively, book(s) can be sent to you by SF Express. The shelves will be replenished on a weekly basis.

bottom of page